رونمایی از dvd نوری با گنجایش یک ترابایت
هنر نهم
اخبار،کتب،مقالات،پایان نامه های مدیریتی

 
یک شرکت ژاپنی تولیدکننده تجهیزات رایانه ای دیسک نوری جدیدی را رونمایی کرد که گنجایش آن یک ترابایت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت "ت. د. ک" در نمایشگاه Ceatec ژاپن یک ODD (درایو دیسک نوری) جدیدی را معرفی کرد که برای ذخیره سازی داده ها از حمایت لنزهای نوری برخوردار است.

این درایو دیسک نوری به بزرگی یک دیسک "دی. وی. دی" معمولی و یا یک "دیسک پرتو- آبی" (Blu-ray Disc) است. با این تفاوت که گنجایش این دیسک 20 برابر بیشتر از یک دیسک دو لایه پرتو- آبی است.

یک دیسک "دی. وی. دی" معمولی ظرفیت ذخیره سازی حداکثر 5 گیگابایت را دارد و یک دیسک "دولابه پرتو- آبی" می تواند حداکثر 50 گیگابایت را در خود ذخیره کند.

این دیسک ODD محصول "ت. د. ک" که گنجایش یک ترابایت (1024 گیگابایت) را دارد از یک سیستم تولید شبیه به سیستم تولید دیسک پرتو- آبی استفاده می کند.

براساس گزارش "پی. سی. وورد"، در دیسک پرتو- آبی، قطر یک لایه باید 100 میکرومتر و یا کمتر باشد اما قطر هر لایه در این دیسک جدید 260 میکرومتر است.


دوستان گلم هنر نهم را از نظر علمی و فنی واصول و نحوه ارائه مطلب چگونه ارزیابی می کنید؟؟ خوشحال می شیم نظراتتون رو درمورد مدیریت مطالب بیان کنید. بی شک پیشنهادات شما خوانندی عزیز مورد استفاده ما در ارائه مطالب بعدی خواهد بود و لذا پیشا پیش از انتقادات و پیشنهاد های (نظرات) شما عزیزان تشکر می کنیم. محمد فاضل شوکتی

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : جمعه 17 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدفاضل شوکتی